Informatie

Team

  • Skûtsje
  • Teamcaptain
  • Gecertificeerde schipper (in overleg met verhuurder van het skûtsje)
  • Maat (indien de verhuurder dit eist)
  • Minimaal 12 bemanningsleden, tot en met maximaal aantal bemanningsleden v.h. skûtsje (inclusief teamcaptain, schipper & maat)

Elk teamlid dient de voorwaarden (Algemene Voorwaarden SLAK 2018) gelezen te hebben. Na inschrijving zijn alle teamleden automatisch akkoord gegaan met de voorwaarden.

Kosten

De prijs zal rond de €50,- per persoon zijn, bij deze prijs zit o.a. inbegrepen:

  • Fantastisch feest op vrijdag, zaterdag & zondag
  • Voortreffelijk avondmaal op zaterdag & zondag
  • Wedstrijden op zaterdag & zondag
  • Havengelden
  • Deelnemersbandje

Let op: Ontbijt en lunch zijn niet inbegrepen

Betaling

Aangezien de definitieve deelnemersprijs bekend is na volledig inzicht in het aantal aanmeldingen, sturen wij een e-mail zodra de definitieve deelnemersprijs bekend is. De datum waarop de teamcaptain het gehele bedrag moet hebben overgemaakt aan A.S.Z.V. Orionis zal via de mail naar de teamcaptains gecommuniceerd worden.  Ieder bemanningslid moet betalen voor het SLAK (schipper, maat & deelnemers).

Maximum

Ieder jaar werkt de Zoutwatercommissie met een maximum aantal skûtsjes dat zich kan inschrijven. Het limiet ligt voor het SLAK 2018 op 25 schepen. De Zoutwatercommissie kan dit maximale aantal ten alle tijden wijzigen.

Aansprakelijkheid

Met het huren van een skûtsje moet men rekening houden met de financiële aansprakelijkheid. Met name voor de teams van Orionis zal het nieuw zijn om zelf afspraken te maken betreffende de verzekering, het eigen risico en de borg, zowel extern (met de verhuurder/eigenaar) als intern (binnen het team en met de schipper). Op papier is degene die het schip huurt aansprakelijk. Betreft dit een externe schipper dan zal hij/zij betalen indien er schade wordt gevaren. Betreft het echter een interne schipper dan moeten teams dus intern overeenkomen hoe het eigen risico van een schip (vaak tussen de 500 en 1000 euro) gedragen wordt. Teams moeten hier dus zelf hele goede afspraken over maken en zelf op de hoogte zijn wat het eigen risico bedraagt en wat voor verzekering het bewuste skûtsje heeft.